دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت‌الاسلام اکبرزاده گفت: انسان تا به حیات ایمانی نرسد و زندگی اش را طبق حیات ایمانی اساس ندهد، نمی‌تواند به حیات اخروی دست یابد و اگر اعمال، رفتار و زندگی‌مان را براساس مؤلفه‌های حیات ایمانی قرار داده و پیاده کنیم، به همان حیات طیبه‌ای که خداوند در قرآن فرموده است می رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، حجت‌الاسلام ناصراکبرزاده امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، با بیان این که حرکت انسان نیازمند یک هدف است، اظهار داشت: باید در انتخاب اهداف خودمان دقت کنیم، که آن‌چه را انتخاب می‌کنیم، دنیوی است یا اخروی و لذا این انتخاب‌ها هستند که ما را به مسیر حقیقی می‌رسانند.

وی ادامه داد: حیات دنیوی سه مرحله دارد؛ حیات نبات، حیوانی و انسانی و پایین ترین مرحله آن نیز حیات نباتی است که رشد، تغذیه و تولید مثل دارد و فاقد آگاهی و معنویت و عقل می‌باشد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کمی بالاتر از آن، حیات حیوانی است که تغذیه، رشد، حرکت، تولید مثل و حواس پنجگانه دارد اما باز فاقد عقل است.

وی افزود: بالاترین مرحله از حیات، حیات انسانیست، انسان علاوه بر ویژگی‌های دو حیات فوق، دارای قدرت تعقل و تفکر و آگاهی است. اما مرحله‌ای فوق این مراحل از حیات وجود دارد آن هم حیات ایمانی است.

حجت‌الاسلام اکبرزاده گفت: انسان تا به حیات ایمانی نرسد و زندگی اش را طبق حیات ایمانی اساس ندهد، نمی‌تواند به حیات اخروی دست یابد و اگر اعمال، رفتار و زندگی‌مان را براساس مؤلفه‌های حیات ایمانی قرار داده و پیاده کنیم، به همان حیات طیبه‌ای که خداوند در قرآن فرموده است می رسیم.

انتهای خبر.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha